top of page

AKTIVITETSHELG 2023

Welshterrierklubbens aktivitet- och utställningshelg
12-13 augusti 2023
Klubbarps Hundklubb

Lördag 12 augusti aktiviteter 
Söndag 13 augusti Rasspecial 

loggan utan vit ruta.png
Växt Krans 6

KLUBBARP 23-08-12—08-13


Då var det dags igen, att få åka till Klubbarp på 50-årsjubileum, Saffy o jag.
I år fick jag inte tag på någon stuga, så vi sov på plats i bilen. Kändes bra att även
Birgitta o Mattias och Annika sov kvar, i sina respektive bilar, för det blev väldigt
mörkt.  Efter 52 mils åkande hann vi fram till lunchen på lördagen.
Kändes dessutom lite roligare i år, då det var många jag nu kände igen från fjolåret.
Kanske inte allas namn, men definitivt ansikten. 


Väldigt bra genomförda aktiviteter av den lokala klubben på lördagen: viltsafari,
upplevelsestig och agilitybanan.


Birgitta Wennbom tog spontant på sig och pratade om vikten att agera som en ledare och vi
fick träna på hundmöten och få coachning. Sånt är så viktigt och toppen att få hjälp av en som
verkligen är en ledare för alla sina hundar (och valpköpare)


Jubileumsmiddagen var väldigt fint ordnad, med god mat och dryck - TACK till er alla som
fixade och trixade och lyckades så bra!! Birgitta W, Annika och jag höll ut längst….eller, i
ärlighetens namn, så höll väl Birgitta o Annika ut liiiite längre än mig. Jag började röja av lite,
som jag brukar göra när tröttheten börja göra sig gällande, men sen var det kväller i bilen.
Många och glada skratt blev det under kvällen, jag hade riktigt roligt! 


Var lite svårt att sova, då regnet ÖSTE ner på biltaket, större delen av natten….och så
Annikas billarm som drog igång då och då…  
Men attans vilken tur vi hade ändå med vädret!


Söndagen gick i tävlingarnas tecken! Birgitta Wennbom och Mattias tog hem storslam som ni
alla vet! Min Saffy kom tvåa i ”vardagsgruppen” och jag är SÅ glad att fina Sally vann! Det
var så härligt att se GLÄDJEN hos Annika över den vinsten!  Kom på nu, att det var inte så
många som visade det – gör det oftare, för det var härligt att se!
(Annika – jag ber om ursäkt om jag nu skrivit fel hundnamn….kanske var Azta jag skulle
skrivit….!?)


Bitte Lövgren gjorde ju det största och bästaste jobbet!! Nästan så jag förstår att hon nu valt
att kliva av… Skämt åsido, synd att Bitte kliver av men var sak har sin tid och nu var hon/du
nöjd. TACK Bitte för en väl genomförd welshhelg!
Och, självklart, TACK även till er alla andra, oavsett om ni gjorde jobb eller ”bara” var där
och deltog – riktigt roligt att träffas!! 


Vill även tacka den hjälpsamme mannen som hjälpte mig med att starta min bil, som vägrade
ge något som helst liv ifrån sig när jag ville hem. SÅ Glad och tacksam för den hjälpen…när
jag hade 52 mil framför mig…. Sa till Birgittas Mattias, ”och jag som måste stanna och
tanka!” och fick då svaret ”Du har bilen igång och inget annat!”. Så, för första gången i mitt
63-åriga liv, tankade jag med bilen igång! Gick ju bra det också, men stannade på en
obemannad mack, för det kändes ju inte riktigt rätt….  Körde lite fel och lurades av GPSen
på vägen hem, så blev ca 10 mil extra…..men vad gjorde det när jag hade haft en så trevlig
helg!    (Förresten….det är väl som vanligt, ”skit bakom tangenterna” – så inte riktigt
GPSens fel….)


Jag hoppas vi ses nästa år igen OCH att det blir en träff!

Kram från Agneta i Hälsingland och nästippspuss från Saffy

Aktivitetshelgen 2023

bottom of page